صادرات گز به دبی به عنوان یک کالای پرطرفدار برای اماراتی ها

گز اصفهان در لیست محبوب ترین خوراکی های ایرانی است که به کشورهای مختلف صادر میشود.

سالانه 400-250 تن گز به کشورهای عربی و اروپایی ارسال میشود پس با این اوصاف، صادرات گز اصفهان از سود آور ترین معاملات برای شرکت های بازرگانی و صادرات محصولات خوراکی از ایران است.

با توجه به کشور مقصد، نوع و کیفیت محصول متفاوت است. مثلا کشورهای امارات و قطر از لوکس ترین و با کیفیت ترین مدل های گز اصفهان خرید میکنند و کشورهایی مثل عراق و افغانستان گزهای ارزان قیمت را سفارش میدهند.

 

صادرات گز به دبی به عنوان یک کالای پرطرفدار برای اماراتی ها

 

چرا صادرات گز پرسود است؟

  1. ماندگاری گز صادراتی
  2. بسته بندی گز صادراتی، فاکتور تعیین کننده در سود صادرات گز
  3. کم بودن قیمت گز صادراتی ایران
  4. همخوانی طعم گز با ذائقه مردم جهان

 

آمار صادرات گز ایرانی

آمارها نشان می دهند که در سال 1401، 552 تن گز به ارزش حدودی 1 میلیون و 200 هزار دلار به کشورهای خارجی صادر شده است که ارزش ریالی آن، معادل با 33 میلیارد تومان می باشد.

در سال 1400، 1087 تن گز به کشورهای مختلف صادر شده که ارزش دلاری آن برابر با 1 میلیون و 700 هزار دلار و ارزش ریالی آن برابر با 40 میلیارد تومان می باشد.

در سال های گذشته 26 کشور مختلف، مقاصد گز صادراتی ایران بوده اند.

 

صادرات گز به دبی به عنوان یک کالای پرطرفدار برای اماراتی ها

 

انواع گز ایرانی

  • گز آردی
  • گز لقمه‌ای
  • گز مغزدار
  • گز معمولی
  • گز شکلاتی
  • گز پروبیوتیک
  • گز بدون گزنبین

 

مقررات و استاندارهای صادرات گز و سوهان ایرانی

قبل از شروع تجارت محصولات خوارکی مثل صادرات پسته، صادرات زعفران و همچنین صادرات گز و سوهان ایرانی باید به برخی از مقررات و استانداردهای لازم بپردازید که در این تجارت با مشکلی روبه‌رو نشوید:

استانداردهای بازرگانی: برای صادرات گز و سوهان ایرانی مقررات بازرگانی کشور مقصد باید رعایت شود. این شامل الزامات مربوط به مدارک صادراتی، امور گمرکی، برچسب‌گذاری، بسته‌بندی و امور مالی است. می‌توانید با سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تماس بگیرید و از مقررات آن باخبر شوید.

فاکتور فروش به زبان انگلیسی و عربی: در فاکتور فروش باید نام تولیدکننده به‌صورت حقیقی یا حقوقی به همراه نام واردکننده ذکر شود. همچنین، نوع و مقدار دقیق هر کالا و قیمت آن باید ذکر شود. تمامی اعداد و مقادیر نیز باید به زبان انگلیسی و عربی باشند و مهر صادرکننده یا تولیدکننده در فاکتور باید وجود داشته باشد. همچنین، باید توجه کنید اطلاعات در گواهی مبدأ و فاکتور فروش باید یکسان باشند.

گواهی‌های بهداشتی گز و سوهان: داشتن گواهینامه‌های ISO 22000:2005 برای سیستم ایمنی بدن و بهداشت مواد غذایی ISO 9000:2008  در سیستم مدیریت کیفیت در شناسایی و کنترل مخاطرات مواد غذایی از الزامات گز صادراتی است. همچنین، باید کالاهای صادراتی شما دارای گواهی سازمان غذا دارو باشد و کشور مقصد از اینکه در این محصولات اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌ها استفاده نشده باشد، مطمئن شود.

استانداردهای رضایت مشتری: برای صادرات سوهان و گز ایرانی تولیدکننده باید حتماً یکی از استانداردهای سری ISO 10000 را داشته باشد، مانند ISO 10002 و ISO 10003 تا بتواند ارسال کند. همچنین، داشتن گواهی حلال برای صادرات این کالاها به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس الزامی است.

 

صادرات گز به دبی به عنوان یک کالای پرطرفدار برای اماراتی ها

 

صادرات گز به امارات

اگر به امارات سفر کرده باشید یا ویدئو های زندگی لوکس عربی را دیده باشید ، متوجه میشوید که اماراتی ها به تجملات علاقه فراوانی دارند.

هتل های مجلل، رستوران هایی با سرو استیک طلا، خوراکی های خاص، انواع بنز و بوگاتی و لامبورگینی و… فقط بخشی از ظاهر زندگی شاه نشین اماراتی ها دارد.

خاک امارات اصلا مناسب کشاورزی نیست و بخش بزرگی از واردات کالا به امارات را محصولات خوراکی به خود اختصاص میدهند.

ایران از شرکای قوی امارات در واردات محصولات خوراکی خام  بسته بندی شده است.

حدود 70 درصد میوه خشک و خشکبار امارات مخصوصا پسته از ایران ارسال میشود. در بین شیرینی های ایرانی هم فقط گز و سوهان و تعدادی خرمای مغز دار، در امارات محبوب هستند.

بنابراین با صادرات گز به امارات میتوانید سودآوری بسیار بالایی داشته باشید.

همچنین صادرات شیرینی به امارات و صادرات شکلات به امارات در سالهای اخیر با سودآوری بالایی همراه بوده است.

instagram (1)
whatsapp (1)
telegram (1)
linkedin (1)
facebook (1)
ایتا-removebg-preview
روبیکا-removebg-preview
بله-Photoroom.png-Photoroom

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *